torsdag, december 10

Denna eviga väntan

Man kan ju tycka att det inte ska behöva vara några problem att ta sig från flygplatsen in till stan. Men som vanligt med vår otur så tog det sin lilla tid! Straff för att vi försöka snåla och ta bussen istället för taxi?? Vi hoppade iaf på shuttlebussen utanför flygplatsen som tog oss till busstationen. Ser att vi kan ta en buss som går till Victory Monument och sen ta skytrain därifrån. Så snart kom den lilla bussen. Äntligen tänker vi och hoppar på! MEN det tar ca en timme innan den till slut börjar rulla mot staden. Så det tog lång tid kan jag säga, landade runt 18:30 tror jag, var på hotellet strax före 11. Ganska tröttsamt! Då hade vi letat runt efter hotellet också som ligger helt gömt på en bakgata! Men ja...bussen kostade 68 baht för oss båda, skytrain 40 baht + tuk-tuk (sista biten eftersom vi var helt lost) 60 baht. Billigt tycker iaf jag=) Imorgon blir det massa köpcentrum för att hitta lite objektiv till kameran osv sen tar vi bussen till Hua Hin nån gång på eftermiddan tror jag, ska kolla upp tider innan jag går och lägger mig.

Ska ta och ladda upp lite bilder när vi kommer till huset, vet att det är mkt roligare att läsa med lite bilder=) Ska säga också att hotellet vi bor på ändå är ganska ok, Diamond City Hotel heter det. Väldigt gammal inredning, mögel i badrummet, inget fönster...men sängen och duschen var ren så då duger det för en natt. Vi fick en liten välkomstdrink i form av ett glas juice, vattenmelon + pannkaka till rummet också. Ligger några 100 meter från MBK och kostade runt 300kr tror jag! Så finns det ju internet på rummet, även om det är lite halvtaskig mottagning. (Sitter på golvet i hallen) =P)

Höres imorgon!

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar