söndag, december 13

Jagade av vildhundar!

Igår kväll var det jättefuktigt här. När vi satte oss på moppen vid 19 tiden redan så var sadeln helt blöt. Riktigt så fuktigt brukar det inte vara här vad jag vet iaf! Kvällen bestod sen av lite marknad och god middag. Vi köpte nån slags fotmassagegrejj, det är en snidad pinne med rundad topp som man ska trycka på vissa punkter unden foten. Fick med en karta över fotens alla punkter, tex snett under stortån skulle man trycka om man hade ont i nacken har jag för mig. Sen fanns det för typ njure också! Vet inte om jag brukar ha ont i den men...kan ju vara bra att veta=P
Middagen igår gick på över 400 baht för oss två, det var dyyyrt tyckte vi! Även fast det är hur billigt som helst egentligen, förrätt och varmrätt för 2 personer under 100 kr!

Så ska jag berätta om när vi blev jagade av hundarna då. För att komma till vårat område så finns det två vägar att välja på. I vanliga fall brukar vi ta den stora vägen, soi 112. Den är asfalterad och inga problem att köra på alls. Sen finns det den lilla vägen, soi 102. Det är en väldigt guppig och ojämn grusväg men det betyder ju också att man inte kan köra så fort. Och det tycker jag om! (Efter moppekraschen förra året har jag blivit lite extra nojjig!) Så igår kväll tjatade jag tills jag fick min vilja egenom att ta lilla vägen hem. När vi kom fram till huset så hade dom redan låst grinden fast klockan bara var ca 21:30, dom ska låsa vid 22 är det sagt. Av nån anledning så funkar inte nyckeln heller och ingen verkar vara i närheten heller där på insidan som kan låsa upp. Så vi fortsätter på grusvägen tills vi kommer fram till 112:an iaf, vad smidigt det hade varit om vi hade tagit den vägen från början istället. Precis utanför vårat område, mellan vägen och grindarna, så bor det lite thaiare i sina små hyddor och där brukar det även springa runt massa hundar. Dom brukar inte göra nånting och man är ju van vid att det springer hundar till höger och vänster överallt också! Men så igår kväll så står dom där, 4 st äckliga hundar, helt uppställda på vägen när vi kommer åkande där. J gasar på lite så att dom flyttar sig när vi kommer. Vi tror att det är lugnt men så börjar dom springa efter oss istället! Jag var så himla rädd! Det var inga plutthundar heller utan ganska stora! Dom skällde och man hörde verkligen hur dom flåsade efter oss! Som tur var så vände dom när vi närmade oss grindarna, ännu mer tur var det att grinden på den här sidan var öppen! Annars hade vi ju varit tvungna och stanna. Usch, jag vill inte bli biten av en sån där hund! Snacka om att bli sjuk säkert! Vi får se hur det går ikväll när vi ska hem=P

I morse kom min faster och små kusiner hit. Dom ska också vara här över jul och nyår.
Idag har vi legat vid poolen, lite skönare idag än igår. Nu ska vi duscha och göra oss iordning för lite mat inne i stan. Ikväll ska vi äta på Lasse's, en svensk restaurang. Tror jag ska ta mig en liten köttbit!

Sandra

3 kommentarer:

  1. Eftersom jag gillar hundar så måste jag ju kommentera :)

    Hundar tolkar det som om man flyr när man kört förbi och det är väldigt vanligt att dem då blir extra kaxiga och jagar efter. Om man däremot stannar så stannar dem också allt som oftast, ibland mycket nära dock medan de skäller och ofta ylar lite osäkert.
    Men förstår att ni blev skraja.
    Bästa är att inte låtsas se dem, även om det kan va svårt.

    Spännande att höra hur det går i fortsättningen, hehe.

    Absolut inte kul att bli biten och för att va säker ska man ju då ta stelkramps spruta etc, men att blir sjuk av det är knappast vanligt.

    SvaraRadera
  2. Shit vad läskigt med hundarna... Jag skulle vara livrädd :P

    Kram

    SvaraRadera
  3. Endoo: Hehe ja det kan ju vara lite svårt att inte låtsas om dom=P Vi tar dock inte den vägen nåt mer nu på kvällstid=P

    Niklas: Ja det var läskigt!

    SvaraRadera