lördag, december 26

Ormar och jetski!


Julaftonsmorgonen började som vanligt med en god frukost och resten av dagen spenderades som sagt på stranden. På kvällen åt vi god julmat, ett riktigt svenskt julbord hade vi fixat ihop. Smakade gott med dom hemmalagade köttbullarna! Så öppnade vi lite julklappar, fick bla fina smycken från kusinerna och fina saker dom gjort i skolan. Så duktiga så!=) Hur firade ni er julafton?

På morgonen när vi åkte till stranden körde vi över en orm! Den var ganska stor, säkert närmare 2 meter och ganska tjock också faktiskt. Den ringlade över vägen och vi hann inte reagera innan vi körde över den. Men den verkade inte bry sig så ingen skada skedd=P (Vi åker alltså moppe, inte bil, då hade den kanske inte mått så bra.) Dagen innan hade min fasters man sett att thaiarna dödat en grön orm på samma ställe också, så finns väl en del.

J har ju tjatat en hel del om att han vill hyra jetski någon dag så på julafton tog vi tag i saken och hyrde en lite större som vi kunde åka tre på. Det var jag, J och min mor som åkte. Jag vågade tom köra själv, gick jättebra! I början tyckte jag att det var skitläskigt men det gick bättre sen! Det slog mkt mer mot vågorna än vad jag trodde att det skulle göra också!

Hittade världens sötaste lilla fisk i havet idag. Så himla pluttig!

Sandra


Har ingen bättre bild just nu, men det är iaf jag som kör!

Vår thailändska julgran=P

Titta vilken liten plutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar