tisdag, mars 23

31 timmar senare!


Nu har det alltså gått endast 31 timmar sen operationen och känner i stort sett inget obehag alls i ögonen. Helt otroligt! Skavkänslan är helt borta, har nog varit det under hela dagen om jag tänker efter. Det enda som känns nu är att jag är lite trött i ögonen, ungefär som när man har haft i linser under en längre tid. Skulle säkert underlätta om jag inte envisades med att sitta vid datorn men ja...=) Kommer inte ihåg om jag skrev om blödningen som var under ögonlocket men det var ingen fara alls. Kan ha blivit av den saken som håller upp ögonen. Försvinner om några veckor sa hon, tur att det inte syns! Annars så såg det jättebra ut på återkontrollen idag. Hon kunde knappt se var skärningen var någonstans. Skönt att höra! Var iväg och handlade idag också, körde bil till Maxi själv och det gick bra. Inga problem!

Svar till Agneta:
Jag mår jättebra nu faktiskt, över förväntan! Tröttheten i ögonen känns bättre med lite smörjande ögondroppar. Måste tillägga bara att synen inte är 100% men inte långt ifrån! Den kommer att stabiliseras under den närmsta månaden och under den tiden kan den vara lite svajjig. Angående sjukskrivning så ska väl inte det vara några probem att vara sjukskriven precis som vanligt. Vet inte vad du jobbar med men om det inte är något jätteansträngande så kan man säkert vara tillbaka på jobbet efter ett par dagar. Kanske redan dagen efter om man är riktigt envis men det är ju lika bra att ta det lite lugnt =) Jag föreslår nog att du tar kontakt med någon klinik för att ta reda på vilken metod som passar just dig bäst också. Lycka till! =)

Imorgon ska jag iväg och sätta i nytt hår. Har haft det här i ca 1 år nu, börjar kännas lite slitet. Så det är planen för morgondagen! =) Nu är det nog bäst att jag vilar ögonen lite från datorn.

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar