måndag, september 13

Tar en paus!


Med några vilodagar från pluggandet är det nu hög tid att ta sig samman igen och sluta slöa. Efter någon sida kom jag att tänka på bloggen! Har inte uppdaterat bloggen på flera dagar och det är klart att något sådant inte kan vänta...så här sitter jag nu! Tar en paus från matten.

Helt ärligt måste jag säga att det är svårare än vad jag hade räknat med. Det är så mkt grafer, funktioner och bla bla....snurrar i huvudet! Tur att man har en stund på sig med att hinna göra klart allting. Synd att provet inte kan göras förräns vi kommer hem...

Sitter och funderar över hur det kommer bli när vi väl är hemma. Tänker på den nya lagen angående sökandet till universitet och högskolor runt om i Sverige. Tydligen är det nytt nu från hösten 2010 att alla som läst upp sina betyg på komvux hamnar i en egen liten grupp. En grupp som inte alls har lika lätt för att komma in på sina program. Läste någonstans att den hade stiftats för att man ska välja rätt väg redan i gymnasiet. Ja...det var ju synd att jag inte kom på där någon gång under 8:e året i skolan vad jag ville göra med mitt liv. Ha! Hur gammal var man då? 14-15. Kanske inte riktigt redo och mogen nog att veta vad man vill göra. Jag hade iaf inga framtidsvisioner då som stämmer överens med vad jag vill idag. Men alltså väldigt synd att jag inte då kom på att det var just mäklare jag ville bli. Så nu är det bara att hoppas på det bästa...hoppas på att det inte är så många som söker kanske? Känns väldigt tråkigt att inte alla har samma chans....betygen finns ju där (snart) i vilket fall som helst. Spelar det någon roll hur?

Ja vi får se hur det blir....tillbaka till matten nu. Helt i onödan?

Sandra

1 kommentar:

  1. Ja men visst är det irriterande! Helt sjukt vad svårt det ska vara att plugga på Universitetet. Jag har sökt in nu till våren; Samhälls-och beteendevetenskapliga programmet. Jag har nästan bara VG i mina betyg, alltså 80% VG, ett MVG och resten G.

    Meeen jag har "dåliga" betyg....känns sisådär tycker jag =/... Sen har jag ju även läst på Universitetet, bara kurser iof men jag har klarat det utan problem.

    Svårt att satsa på sin framtid när man inte kan påverka den alls. Spelar ju ingen roll vad man gör. Jag är fast med mina "dåliga" betyg. Vad ska jag göra i framtiden? OM jag inte kommer in på PHS? Kanske kan panta burkar, de har ju höjt dem till 1:- nu!!!

    Är något irriterad som du kanske märker =P
    Hoppas allt är fint med er i Thailand och ännu en gång : Bra jobbat på matteprovet!! =D
    Massa kramar ifrån farliga Örebro

    SvaraRadera