onsdag, oktober 16

Hjälp!

Feber igår helt plötsligt, 38 grader med alvedon så mådde hyfsat dåligt där ett tag. Tur att Johan var hemma och kunde ta bebis mellan matningarna. Idag är febern borta iaf!

Jag blir galen...senaste kvällarna har Wille varit omöjlig! Han somnar så fint vid bröstet runt 8, inga problem! Men så fort jag lägger ner honom så vaknar han efter högst 5 min! Sen är cirkusen igång. Det sparkas och viftas, händer i munnen, gärna båda två samtidigt. Nappen vill han inte ha. Det funkar inte att gå runt med honom, han slappnar inte av för 5 öre, spännbåge deluxe. Det enda som funkar är...ja såklart! Bröstet! Men även där sprattlar han på, flänger med huvudet till och från. Efter en stund somnar han iaf...tills jag gör misstaget att lägga han i sängen! Så börjar det om från början...!

Behöver jag säga att jag var på bristningsgränsen igår. Johan jobbade natt så jag fick snällt greja på själv igår med feber och allt. Men...efter ungefär kanske 3-4 timmar somnade han på riktigt. Herregud?! 

Fördel: Sovmorgon.
Nackdel: Mamma är lika trött för det.

Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar