tisdag, januari 14

Sockerberoende deluxe

Första två dagarna med mitt nya, hälsosamma liv hade jag fruktansvärd huvudvärk. Har ingen bättre förklaring till det än att kroppen skrek efter socker...och kanske lite coca cola light. Det är helt sjukt hur beroende av socker man kan bli. Colan har jag också låtit bli, det är ju inga kalorier i men det känns bättre utan just nu ändå. 

Det har funkat bra med maten förra veckan tycker jag, -2,2kg så det är jag mer än nöjd med. Som jag förstod har det stannat av nu, vågen har stått still i tre dagar...Jag vet..! att man inte ska väga sig varje dag men vad sjutton...jag måste ju ha koll!:) Jag funderar lite på om det kanske beror på att jag får i mig liiite för lite kalorier. Har haft svårt att komma upp i rätt mängd. Tycker att jag äter bra med ordentlig frukost, mellis, lunch och middag men det är väl för små portioner då? Så att bara äta kanske 1200 om dagen...nä det är inte bra. Varken för mig eller William...herregud. Bättre planering idag! 


Frukost idag 439kcal

1 Ägg
Keso m hallon, banan, kanel
2 Finn crisp m ost, salami
1 kopp te med mjölk

Nu ska jag lägga ner min lilla plutt i vagnen så jag kan greja i köket <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar