söndag, mars 16

Vem vill dricka vatten med bajs?

Inte jag iaf! I morse när vi vaknade hade mamma skickat sms att vi inte skulle dricka vattnet utan att koka först! Krångel...nog för att det är lätt att koka men sen ska det ju gärna svalna innan det går dricka också. Vilket tar en ganska så lång stund. När vi sen fick reda på att det faktiskt var avloppsvatten som det kunde vara förorenat med kändes det inte helt fräscht att dricka det ändå. Johan fick häva sig iväg till Maxi där allt vatten utan kolsyra såklart redan är slut. Det är ju tur att kolsyran försvinner fort ut öppnade flaskor så Wille också kan få dricka bajsfritt vatten.

Men vad sjukt det är hur en sån här sak kan hända? Och vad beroende man är av en sån, för oss, simpel sak som kranvatten. 

Jag vaknade ju förresten natten till idag och mådde helt fruktansvärt illa, det höll i sig framåt morgonen sen också. Trodde garanterat att jag var påväg att bli sjuk! Men det var väl "bara" vattnet antagligen eftersom det gick över sen och jag mår hur bra som helst!

Dags att sova. Måste vila upp mig inför den kommande veckan. Räknar med att vara slutkörd. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar