onsdag, mars 10

LASIK eller LASEK?



Ja vi får se på fredag vad det blir. Då ska jag nämligen iväg på en förundersökning hos Synsam för ögonkirurgi. Där ska dom mäta hur tjock min hornhinna är och beroende på hur den verkar så bestämmer dom vilken av dom här behandlingarna som passar mig bäst. Massa andra saker dom kollar också, hela undersökningen skulle ta mellan 60-90 minuter.

Helst skulle jag vilja köra på Lasik-metoden. Det är den metoden som ska göra minst ont, man kan vara tillbaka i vardagen redan dagen efter. Det känns ju bra med tanke på att vi reser snart och skulle ju vara så skönt att slippa glasögon och krångel med linser då. Så hoppas hoppas att det blir den, hoppas också att jag får en operationstid så snart som möjligt så att dom precis hinner med en återkontroll innan vi åker. Schemat är tajt! Synsam har samarbete med Capio Medocular och vad jag uppfattade det som så han dom folk här i stan varannan vecka! Skulle det däremot visa sig att mina ögon lämpar sig bättre för Lasek så vet jag inte hur jag ska göra. Då får jag kanske vänta tills vi kommer hem igen. För vad jag har läst så kan det ta lång tid innan synen blir normal, känns inte lockande att ha fruktansvärt ont i flera dagar heller.

Men iaf, känns spännande och väldigt nervöst! Som ni kanske förstår var det det här jag skulle berätta om i förra inlägget =) Någon som har gjort laserbehandling själv?

Det här är näst sista veckan på jobbet, idag var jag ledig och på fredag slutar jag vid halv 2. Inte lång tid kvar. Obeskrivligt skönt! Ska bli skönt att få energin tillbaka!

Nu ska jag skrapa lotter och hoppas på miljonvinst. Önska mig lycka till!

Hej svejs!

Sandra

4 kommentarer:

  1. Åååå!!! Blir avundsjuk!!! Vill också operera mig! Men jag är en fegis, Sandra! Jag är rädd att något ska gå snett eller what ever! Nojja som tusan!! =) Men hoppas du får den som verkar bäst där och att det går snabbt att fixa en tid! Jag ska hålla tummarna =D. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Jag är också rädd för det egentligen, därför jag väntat så länge! Speciellt med den här Lasik som jag helst vill göra så finns risk för veckbildning på hornhinnan =S Men men...hoppas på det bästa! =D

    SvaraRadera
  3. Hur gick det så här i efterhand ?
    Lasek = inte skön operation

    SvaraRadera
  4. Det har gått bra. Perfekt syn på höger öga, fortfarande lite brytningsfel på vänster men inget som stör mig det minsta. Får det kanske tillfixat det med när vi kommer hem.

    Vad jag har förstått är Lasek inte en skön operation därav valet med Lasik=)

    SvaraRadera