tisdag, augusti 3

Kaos i mitt söta lilla huvud!



Så kändes det igår iaf när allt som kunde gå fel faktiskt gick fel! Surprise!

Det hela började på förmiddagen när vi ganska snabbt insåg att några studieböcker skulle vi inte få tag i innan vi åker. Läromedia här i Örebro hade tyvärr semesterstängt. Så det blir till att beställa från Adlibris och skicka med pålitliga(?) posten ner till soliga Thailand.

När vi kommer hem krånglar såklart min e-legitimation vilket i sin tur gör att jag inte kunde skicka in min ändring till CSN. Målar man fan på väggen över det sen, som jag såklart gjorde, så betydde det i mitt huvud att jag inte skulle få några pengar heller. Som ni förstår bröt helvetet ut! Men det löste sig såklart det också till slut efter lite om och men.

Nästa problem var när jag fick mina inloggningsuppgifter till elevwebben. Ska alltså läsa genom en skola som heter Miroi. Upptäcker ganska snart att sidan inte verkar helt OK och ser då att sidan enbart stödjer Internet Explorer! Gah! Helvetet bryter lös igen när jag ska försöka förstå mig på hur man bootcampar???Måste ju använda Windows för att kunna använda IE. Blä! Men det fixade ju till sig det också när jag kom på att FireFox borde funka. Taadaaaa! Det gjorde det. Lycka!

Nu verkar allt vara som det ska. Det enda som saknas just nu är våra packade väskor. Tvättmaskinen går varm idag sen åker vi hem till min mamma, sover sista natten där. Bussen till Arlanda går runt 4 imorgon bitti.

Ha en bra dag!

Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar