torsdag, mars 24

Det här med skatten

Jag känner mig faktiskt helt vilse just nu. Fick alltså min lön idag och det visar sig att det endast dragits ca 8% i skatt. Hur kan det vara möjligt? Det är likadant för de andra jag pratat med och fått försäkrat att det är OK. Jag kommer inte få restskatt nästa år. Men jag kan inte fatta hur det är möjligt???? I mina ögon betalar man alltid typ 33% om man jobbar på som vanligt. Jag skulle vilja läsa det själv på skatteverkets hemsida men det är ju en djungel av allting....Hjälp!

Vi behöver en ny bil! Den nuvarande mår inte bra...vet inte om jag skrivit om det innan men shit! Den brakar snart ihop tror jag...låter konstigt och har sig. Någon som har en snygg, relativt ny bil till övers?

Imorgon är det helg, efterlängtat!

Sandra





2 kommentarer:

  1. Skatten beror ju lite på hur mycket man tjänar. Jag betalar bara 25% på Flash tex men 8% lät ju väldigt lite....Be dom dra lite extra. Bättre att få tillbaka det sen än att få betala. kram

    SvaraRadera
  2. Nja, det är få län som har 33% i skatt, jag har skattetabell 33 men det är typ 22% eller något liknande. 8% däremot är ju alldeles för lite! Vad knäppt!

    SvaraRadera