tisdag, juni 15

Dag 57: John F. Kennedy Space Center


Idag har vi varit på Kennedy Space Center. Av någon konstig anledning så hade jag föreställt mig att det skulle vara på ett visst sätt där. Att det mesta skulle vara inomhus, att man skulle få se mycket hur dom jobbar osv. Det var inte alls så! Iofs så var det mycket inomhus men det mesta bestod faktiskt av att gå runt och kolla på alla filmer dom hade. Lyssnade på en astronaut som var där och föreläste, var kul att se hans egna bilder och filmklipp från hans rymdresor. Tog en busstur runt området, ca 3 h. Hade kunnat vara utan det här besöket faktiskt, säkert mer kul för dom som är lite mer intresserade. Men…check!


Lika varmt och fuktigt idag också. Runt halv 7 visade termometern på 31°c. Ganska skapligt! Ett riktigt åskväder befinner sig precis ovanför oss i skrivande stund. Mörker, regn, blixtrar och åska. Sitter och skriver det här inlägget i förväg, precis som det innan om kryssningen, lyckades inte hitta något internet kväll heller tyvärr.


Imorgon ska vi åka till Sea World, det blir roligt!


Sandra

2 kommentarer:

  1. Hej! Mikael heter jag, hittade denna bloggen på backpacking.se. Jag och min flickvän har tänkt att hyra husbil i USA nästa vår, ungefär en liknande resa som ni verkar ha gjort. Vi skulle vara jättetacksamma om ni skulle kunna ge oss ett hum om hur mycket det det kostar att hyra husbil, hur mycket ni lagt på bensin, camping etc?

    Vi vore verkligen jättetacksamma som sagt.

    Ni kan maila mig.

    h.mikael.fredriksson@gmail.com


    Hoppas ni fortsätter ha kul på eran resa.

    SvaraRadera
  2. Vad underbart ni verkar ha det. Ang Shamu så vad det inte han som dödade sin tränade däremot hände det på Shamu Statium. Det e vad jag har hört iaf.
    Ha det underbart och trevlig midsommar på er!!

    SvaraRadera